سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعمیر پنجره دوحالته upvc متعلقات در کرج

پنج شنبه 97/11/18
4:23 عصر
بهرام پروهان

پس از نصب درب و پنجره گاهی اوقات مشکلی که به وجود پیش می آید ورود سرما از اطراف لنگه های بازشو پنجره دوحالته متعلقات ، مشکلاتی در عمل باز و بست درب و پنجره یو پی وی سی باز نشدن دستگیره ، عدم عملکرد صحیح یراق آلات و مشکلاتی در تغییر حالتهای بازشو به یکدیگر(تغییر حالته تک حالته به دو حالته) اشاره کرد. با استفاده از تعمیر مناسب درب و پنجره دوحالته متعلقات یو پی وی سی می توان تا 90 درصد این مشکلات را حل کرد.

در پنجره دوحالته متعلقات و یا در برخی از پنجره های یو پی وی سی تک حالته از لولاهای تنظیمی استفاده می شود. مزیت این لولاها نسبت به لولای های ساده مانند لولای 100 (لولای 10 سانتی متری) و لولای 75 (لولای 7.5 سانتی متری)، قابلیت تعمیر این نوع لولا می باشد  .

تعمیر پنجره دوحالته upvc متعلقات در کرج

 

 

تعمیر پنجره دوحالته upvc متعلقات در کرج

منظور از تعمیر پنجره، تنظیم لنگه بازشو برای باز و بسته شدن استاندارد، عایق بندی بهتر و حرکت درست لنگه بازشوی پنجره دوحالته متعلقات است. در پنجره ای که دارای لولای تنظیمی است می توانیم براحتی با استفاده از آچار آلن ( آچاری L مانند با مقطع شش‌ضلعی) لنگه بازشو را در امتداد افقی و عمودی جابجا کنیم.

تعمیر لولای پنجره از طریق لولای پایین و اهرمی در ادامه لولای بالا امکان پذیر است. لولای پایین بوسیله دو پیچ با حفره شش ضلعی قابلیت جابجایی لنگه را دارد. ولی در لولای بالا، روی لولا پیچی برای تنظیم و تعمیر وجود ندارد. پیچ تعمیر این قسمت در اهرم ادامه لولا به بالای لنگه بازشو قابل مشاهده است.

برای تعمیر ابتدا کاور های لولای پایین را بیرون می کشیم تا پیچ هایی با حفره شش ضلعی مشخص گردد. پیچی که بصورت عمودی وجود دارد برای حرکت لنگه بصورت بالا و پایین است و پیچ دوم برای حرکت در جهت چپ و راست می باشد.

روغن کاری یراق دوحالته متعلقات موجب افزایش طول عمر و عملکرد روان باز و بسته شدن پنجره خواهد شد. باز و بست روان پنجره یو پی وی سی را می توان بوسیله حرکت دستگیره ارزیابی کرد. طبق استاندارد نرمال صنعتی آلمان، گشتاور قفل شدن و باز شدن دستگیره پنجره باید با مقدار حداکثر 10 نیوتن انجام شود. با انجام گریس کاری و روغن کاری می توان سفتی و خشکی دستگیره پنجره را بهبود بخشید.

تعمیر پنجره دوحالته

تعمیر پنجره دوحالته upvc متعلقات در کرج

کلیه اجزای مرتبط با یراق دوحالته در چهارچوب و لنگه باید گیریس کاری و روغنکاری شود تا از فرسایش و خوردگی زودرس آن جلوگیری شود. این عمل باید حداقل یک بار در سال صورت گیرد. نقاطی که در پنجره دوحالته متعلقات نیاز به روغن کاری دارد در شکل روبرو نشان داده شده است.

البته زبانه های مخفی برای جلوگیری از فرسایش نیاز به گیریس کاری مداوم دارند. در انتخاب نوع روغن و گریس برای یراق آلات دوحالته پنجره دوحالته متعلقات دقت کنید.