سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت بهترین حفاظ پنجره دوجداره برای کنترل نور

جمعه 96/5/6
9:0 صبح
بهرام پروهان

حفاظ ها علاوه بر زیبایی و گرمای ذاتی ، وجودشان زینت بخش دکوراسیون داخلی منزل و شرکت ها می شود و می توان به عنوان پرده نیز از آن ها استفاده کرد. قیمت بهترین حفاظ پنجره دوجداره برای کنترل نور با توجه به نوع داخلی و یا خارجی متغیر می باشند. 

نمای پنجره دوجداره در ساختمان

حفاظ پنجره برای نخستین بار در دوره سلطنتی تئودور در انگلستان و همچنین در دوره الیزابت، از حفاظ به عنوان پوشش اصلی پنجره ها استفاده شد. این حفاظ ها که به دلیل ساختار خاص پنجره ها در آن زمان که به سمت داخل باز می شد، زمانی که در حالت بسته قرار می گرفت پنجره ها را در مقابل گزند باران و نور خورشید حفظ کرده و در عین حال حریم داخلی را نیز محفوظ نگه می داشت. زمانی که این حفاظ ها به داخل باز می شد، در طرفین پنجره مقابل دیوار به عنوان پانل های دکوراتیو قرار می گرفت. به تدریج با تغییر در ساختار پنجره ها، ساختار و مدل حفاظ ها نیز تغییر کرد و مدل هایی رایج شدند که در قسمت خارجی پنجره ها نصب و به سمت بیرون باز می شدند. ظرافت و زیبایی طراحی آن ها به نحوی است که علاوه بر جوانب کاربردی مفیدی که دارند می توان روی جنبه دکوراتیو آن ها در دکوراسیون حساب کرد. از اجزای تشکیل دهنده بهترین حفاظ پنجره دوجداره برای کنترل نور

ریل های بهترین حفاظ پنجره دوجداره برای کنترل نور : به زواری که در بالاترین و پایین ترین قسمت حفاظ قرار دارد و در حقیقت حاشیه شیار های حفاظ را تشکیل می دهند ریل گفته می شود.

• شیارها بهترین حفاظ پنجره دوجداره برای کنترل نور: شیارها نوارهایی از چوب یا سایر موادی هستند که حفاظ با آن ساخته می شود. با فاصله مشخصی کنار هم قرار می گیرند و ساختار و شکل حفاظ را تعریف می کنند.

• تنظیم کننده شیارهای بهترین حفاظ پنجره دوجداره برای کنترل نور : قسمتی میله ای شکل که به صورت عمودی در میان پانل های حفاظ قرار گرفته و از مرکز به شیارها متصل است. از طریق آن می توان شیب و شرایط قرار گیری شیارها را به صورت متحدالشکل تنظیم کرد و بر نور و هوای ورودی، کنترل داشت.

• زوار داخلی بهترین حفاظ پنجره دوجداره برای کنترل نور: به زواری عمودی که هنگام بسته شدن حفاظ، روی هم قرار گرفته و سبب جفت شدن پانل ها می شود زوار داخلی گفته می شود.

قیمت بهترین حفاظ پنجره دوجداره برای کنترل نور و انواع انها

حفاظ های آکاردئونی: این حفاظ ها که دارای سیستمی تاشو هستند و همان طور که از نامشان پیداست به صورت آکاردئونی باز و بسته می شوند، برای پوشش قسمت های خارجی سطوح وسیعی از شیشه و درب ها مناسب اند.

حفاظ های باهاماس(برمودائی): این حفاظ پنجره ها که معمولا از چوب، وینیل یا فلز ساخته می شود، در قسمت خارجی پنجره ها نصب می شوند و جنبه محافظتی در برابر بادهای شدید و طوفان دارد. ساختار این نوع حفاظ ها به صورتی است که هنگام باز شدن از قسمت لبه بالایی بسته می ماند و تنها از لبه پایین به سمت بالا و به شکل سایبان باز می شود.

حفاظ های شبه چوب و وینیل

• مزایا: مقاومت این حفاظ ها در مقابل رطوبت و احتراق، از جمله مهمترین و ارزشمندترین مزایای این نوع از حفاظ هاست. به دلیل همین مقاومت در برابر رطوبت است که حفاظ های شبه چوب و وینیلی، گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در فضاهایی با رطوبت بالا محسوب می شوند چرا که خیالتان بابت پوسیدگی و ترک خوردنشان راحت خواهد بود. همچنین این حفاظ ها تطبیق پذیری مناسبی با انواع سبک و رنگ های دکوراسیونی دارند.

• معایب: حفاظ های شبه چوب و وینیل، بسیار سریع گرد و غبار را به خود جذب می کنند و باید در فواصل زمانی کوتاه تری آن ها را نظافت نمود.

• هزینه: حفاظ های شبه چوب و وینیل ارزان تر از حفاظ های چوب طبیعی تمام خواهند شد. و حتی می توان گفت که مرغوب ترین و گران ترین حفاظ های وینیل باز هم از حفاظ چوبی و فلزی ارزان تر است.

حفاظ های جالیزی: این نوع حفاظ پنجره، دارای شیارهایی به پهنای 4 الی 5 سانتی متر بوده و طراحی آن به نحوی است که هوا به خوبی می تواند از آن عبور کند و به سمت داخل و خارج فضا در جریان باشد. اگر تمایل به حفظ حریم داخلی و کنترل نور ورودی دارید این نوع حفاظ ها بهترین گزینه محسوب می شوند.

حفاظ های رول شونده: این حفاظ ها را معمولا مقابل درب فروشگاه ها و مغازه ها و همچنین مقابل پارکینگ خانه ها مشاهده می کنید. این ها حفاظ هایی هستند که جنبه محافظتی بسیار قوی و قابل اعتماد دارند و در هنگام باز شدن به سمت بالا رول می شوند.

حفاظ های ابرویی: حفاظ های ابرویی حفاظ هایی هستند که پهنای آن ها از ارتفاع آن ها بیشتر است و شکلی شبیه به ابرو را دارند. این نوع حفاظ پنجره را می توان روی برخی از پنجره های بزرگ که ساختارشان از لحاظ معماری حرفی برای گفتن دارد مشاهده کرد.

حفاظ های کافه ای: این نوع حفاظ ها،حفاظ های کوچکی هستند که تنها نیمه تحتانی دو لنگه در پنجره را می پوشانند.پس در عین حال که حریم داخلی حفظ می شود، سهم زیادی از نور خورشید نیز وارد فضا می شود. در حقیقت با استفاده از حفاظ های کافه ای، تلفیقی از حریم محفوظ و روشنایی و نور طبیعی خورشید را یک جا داریم.

پنجره دوجداره طرح چوب

 

حفاظ پنجره چوبی

• مزایا: حفاظ پنجره چوبی یکی از متداول ترین و محبوب ترین حفاظ های داخلی هستند. حفاظ های چوبی، گرم و طبیعی هستند و حس بسیار خوبی دارند. این نوع حفاظ ها پل خوبی هستند میان فواصلی که بین سبک های مختلف یک دکوراسیون وجود دارد. حفاظ های چوبی بسیار زیبا و سریع  خود را با هر سبک و رنگ دکوراسیون داخلی تطبیق می دهند.

• معایب: مهمترین حفاظ های چوبی، حساسیت چوب در مقابل نم و رطوبت است و همین امر این نوع حفاظ را برای پنجره های فضاهایی مانند آشپزخانه و سرویس بهداشتی مناسب نمی باشد زیرا رطوبت سبب ترک خوردن و تخریب آن می شود. از دیگر معایب آن نظافت مداومش است چرا که این حفاظ ها زور گرد و غبار را به خود جذب می کنند و کثیف می شوند.

• نحوه مراقبت و نظافت: این نوع حفاظ ها رسیدگی و مراقبت کمی نیاز دارند، کافیسیت با یک دستمال نخی و نرم هفته ای دو بار گرد گیری شود. شستن این حفاظ ها با آب توصیه نمی شود، زیرا هر چه قدر هم سریع آن را خشک کنید باز هم رطوبت به خورد آن می رود و سبب آسیب رسیدن به آن می شود، استفاده از سری کوچک جاروبرقی برای تمیز کردن شیارهای آن نیز بسیار مناسب است.