سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارایی پلی آمید در پنجره ترمال بریک

چهارشنبه 98/5/30
1:20 عصر
بهرام پروهان

کارایی پلی آمید در پنجره ترمال بریک:آلومینیوم علاوه بر همه مزایای خود دارای ضریب انتقال حرارتی بالایی تا اندازه w⁄m2k 203 می باشد که همین سبب از بین رفتن انرژی در درب و پنجره های آلومینیومی می شود. آلومینیوم یک فلز رسانا می باشد با ضریب انتقال حرارت بالا، در فلزات ضریب انتقال حرارت با لاندا نشان داده می شود که واحد آن وات بر مترمربع بر درجه کلوین می باشد.

ترمال بریک

کارایی پلی آمید در پنجره ترمال بریک

ضریب انتقال حرارت برای آلیاژ 6063 آلومینیوم که در ساخت درب و پنجره یو پی وی سی مورد استفاده قرار می گیرد برابر است با w⁄m^2k 203 که ضریبی است خیلی زیاد . از اینرو برای عایق کردن درب و پنجره های آلومینیوم از تیغه های پلی آمید در بین پروفیل های آلومینیومی استفاده می شود که به این پنجره ها به اصطلاح ترمال بریک اطلاق می شود.

ساختار پنجره آلومینیومی ترمال بریک با نوار پلی آمید

پلی آمید در حقیقت عایقی است وسط جدار بیرون و جدار درون پنجره در حقیقت ارتباط بین محیط بیرون و محیط درون را تیغه پلی آمید قطع می کند.

به کار گیری از تیغه های پلی آمید در پروفیل های آلومینیومی ساخت پنجره دوجداره، سبب می شود تا ضریب انتقال حرارت آلومینیوم از 203 به مقدار زیر 4 کاسته میشود.

تیغه های پلی آمید تشکیل شده است از پلی آمید 6.6 با 25% فایبرگلاس که ضریب انتقال حرارتی آن برابر 0.3 w⁄m^k می باشد که اتلاف انرژی را در پنجره دوجداره آلومینیومی تا حد بسیاری کاهش می دهد.

پنجره ترمال

دو عامل بسیار مهم در پروفیل های ترمال بریک:

دوخت صحیح پلی آمید:

دوخت پلی آمید باید به حالت کاملاً صحیح و به وسیله ماشین آلات مخصوص صورت پذیرد که در غیر اینصورت امکان دارد در بعضی از نقاط اتصال تیغه ها با پروفیل آلومینیوم کاملاً قطع شده و از مقاومت مکانیکی پنجره ترمال بریک کم می شود.

مقاومت مکانیکی بازشوها:

در طراحی پنجره برای ساخت حتماً باید با توجه به وزن لنگه و عرض و ارتفاع بازشو از پروفیل های مخصوص و استاندارد استفاده گردد.

عدم استفاده از تیغه های pvc بجای تیغه های پلی آمید:

با توجه به ارزان بودن تیغه های pvc، در بسیاری از موار شاهد هستیم که جهت ترمال بریک کردن پنجره آلومینیومی از این تیغه ها استفاده می شود در به کار گیری از تیغه های پی وی سی بجای پلی آمید 2 شکل اساسی بوجود می آید:

تحمل حرارت pvc تا 180 درجه سانتیگراد و در نتیجه دفورمه شدن و از بین رفتن در دمای 350 درجه رنگ کوره ای .

دفورمه شدن و ترک خوردن این تیغه ها در نوسانات حرارتی مناطق نصب مخصوصاً مناطق گرمسیری که اختلاف حرارت در طی شب و روز بسیار می باشد و همین باعث دفورمه شدن و تغییر شکل تیغه پی وی سی می شود که در نتیجه آن از دوخت کنده می شود و از پروفیل آلومینیوم جدا می شود و در نهایت سبب جدا شدن قسمت های پنجره آلومینیوم ترمال بریک مخصوصاً افتادن بازشوها به همراه شیشه دوجداره می شود.

جهت کسب اطلاعات فروش می توانید با واحد فروش پنجره ماندگار 09127298086 تماس بگیرید.