سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پنجره پی وی سی چیست انواع مدل ویستا بست در کرج

سه شنبه 98/3/21
1:38 عصر
بهرام پروهان

 

پنجره پی وی سی چیست انواع مدل ویستا بست در کرج: ماده ای که همانند پلاستیک در برابر گرما از خود واکنش نشان می دهد. مواد ترموپلاستیک در نقطه ذوب خود مایع هستند. یکی از ویژگی های مهم ترموپلاستیک ها این است که آنها می توانند تا نقطه ذوب خود گرم شوند، سپس خنک شوند و دوباره بدون حرارت زیادی گرم شوند. به جای سوزاندن ترموپلاستیک هایی نظیر پلی پروپیلن، آنها را گدازش می دهند، این کار سبب می شود که به راحتی داخل قالب های مربوطه تزریق شوند و همچنین به آنها اجازه می دهد چندین بار قابل بازیافت باشند. وقتی مواد ترموپلاستیک را در درجات بالا بسوزانید باعث تولید مواد مضر می گردد.

پنجره پی وی سی

 

 

پنجره پی وی سی چیست انواع مدل ویستا بست در کرج

پنجره های دوقلو یا تکی ویستابست

پنجره های مدل دوقلویی که در کنار پنجره ای تکی قرار می گیرند جزو رایج ترین انواع هستند. همانطور که اشاره شد دو پنجره به صورت مستقل و با قابی یکسان هستند که یکی از آنها در بالا قرار گرفته و دیگری در پایین و تنها یکی از قاب های آنها می تواند حرکت کرده و به صورت عمودی باز و بسته شود.

چه زمانی از این مدل پنجره استفاده کنیم؟

معمولا این مدل پنجره های ویستابست پی وی سی در میان خانه هایی که به سبک قدیمی تر و سنتی تر هستند پرطرفدارتر است. این نوع پنجره های تکی و عمودی می توانند در سبک سنتی دیوارهایی که شیروانی دارند و پنجره ها روی آن به صورت جدا جدا و نه سر هم قرار می گیرند، بسیار کارآمد و مناسب باشند.

علاوه بر تطابق با دکوراسیون سنتی، این نوع پنجره های دوجداره دارای نمایی از قاب هایی مجزا هستند. در این حالت شما می توانید به راحتی یکی از آنها را باز و بسته کنید. ویژگی بصری دیگری که این نوع پنجره ها دارند نمای بیرونی مسطح آنهاست به گونه ای که با وجود عدم برجستگی در داخل زیبایی خود را حفظ کرده اند و صفحه ای که در بیرون دیده می شود نیز طرح پنجره را پنهان نگه دارد.

پنجره پی وی سی

پنجره های کشویی ویستابست

عملکرد پنجره های کشویی ویستابست نیز مانند پنجره های دوقلو است با این تفاوت که این پنجره ها به صورت افقی باز و بسته می شوند.

چه زمانی از این مدل پنجره استفاده کنیم؟

از آنجا که پنجره های دوجداره کشویی ویستا بست به صورت افقی باز و بسته می شوند برای خانه های روستایی و یا دیگر خانه هایی که بیشتر به شکل افقی هستند مناسب تر است. قطعا زمانی که بیشتر تکیه خانه شما به صورت افقی باشد می توانید با استفاده از تعداد بیشتری از این نوع پنجره نمای ساختمان خود را روشن و با منظره ای زیباتر نمایید. در این مدل پنجره نیز مانند پنجره های دوقلو با حرکت دادن یک پنجره بر روی سمت دیگر می توانید آن را باز کنید. نتیجه آن هم این است که شما با دو پنجره به طور مجزا و با عملکردهای متمایز رو به رو خواهید شد؛ بنابراین چنین پنجره ای برای زمانی که به دنبال یک ورقه شیشه ای، یکسان و یکدست هستید مناسب نخواهد بود.

پنجره پی وی سی چیست انواع مدل ویستا بست

پنجره لولادار پی وی سی

این نوع از پنجره ها بسیار رایج بوده و هم در خانه های سنتی و هم مدرن پرطرفدار است. این نوع پنجره ویستا بست دارای یک قاب است که به دو طرف گشوده می شود. برای اتصال بین پنجره و قاب هم از لولا استفاده گردیده که باعث می شود دقیقا مانند یک در تاب بخورد با این تفاوت که این نوع پنجره فقط به سمت بیرون باز می شود؛ بنابراین بهتر است که این پنجره را در محلی دور از شلوغی بر روی دیوار نصب کنید چرا که ممکن است با باز کردن این پنجره بر کسی ضربه ای وارد شود.