سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت شیشه سندبالاست پنجره دوجداره

یکشنبه 96/3/21
12:35 عصر
بهرام پروهان

قیمت پنجره دوجداره به همراه شیشه سندبلاست کمی بالاتر از مابقی شیشه ها است چرا که شیشه سندبلاست را می توانید با طرح و مدل دلخواه سفارش دهید. در واقع فرایند مات شدن شیشه را سند بلاست گویند. در طی اجرای این تکنیک ساینده های معدنی یا پایه خاک با شتاب بالایی که به دست می آورند، بر روی سطح قطعه موردنظر پرتاب می شوند. در شیشه سند بلاست، عمل سند بلاست باعث مات شدن شیشه از طریق پاشیدن شن و ماسه با شدت زیاد بر روی هر نوع شیشه ای می شود.

طرح سندبلاست

واژه سندبلاست یک واژه انگلیسی است ، معنی آن در حقیقت شن پاشی یا طوفان شن می باشد و بهترین جایگزین برای شیشه های مات قدیمی است . شیشه های سندبلاست قابلیت و انعطاف بالایی دارند و هر نوع طرح و  نقشی را می توان در روی آن ها به وجود آورد. با استفاده از شن ها با درشتی متفاوت و عمق های مختلف برای حکاکی می توان تنوع و زیبایی این کار را دوچندان کرد.

شرکت ها و سازمان ها معمولاً از حامیان و طرفداران پر و پا قرص شیشه سند بلاست هستند چراکه از آن برای حک کردن نام تجاری یا برند خود می توانند بهره گیرند. همچنین کاربرد دیگر این شیشه در شرکت ها، سازمان ها و ادارات جداسازی فضایی که کارکنان در آن کار می کنند با استفاده از این نوع شیشه ست. این نوع شیشه در پارتیشن دوجداره، پارتیشن های تک جداره، پارتیشن های شیشه ای،پارتیشن اداری و کارخانه ها نیز بسیار پرکاربردند. در واحدهای مسکونی نیز شیشه سند بلاست کاربرد دارند. بخصوص برای آشپزخانه و حمام می توان از طرح های خاص برای چاپ روی شیشه استفاده نمود. همچنین این شیشه به علت مات بودن در کابین دوش مورد استفاده قرار می گیرند.

برای فروشگاه ها نیز این امکان وجود دارد که برای دکور خود از شیشه سند بلاست شده استفاده کنند.

برای سند بلاست کردن نیاز نیست که حتماً از شیشه خاصی استفاده شود و می توان بر روی هر شیشه ای تکنیک سند بلاست را پیاده کرد.

در سند بلاست کردن، شن و ماسه به عنوان مواد رایج مورد استفاده قرار می گیرند. ولی تنفس طولانی مدت گردوغبار حاصل از شن و ماسه می تواند باعث بیماری های ریوی سیلیکوزیس شود، بنابراین امروزه مواد دیگری به جای آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. این مواد می توانند ماسه سنگ فولاد، سرباره مس، پوسته گردو، پودر ساینده، حتی بیت از پوسته نارگیل باشند. در طی اجرای فرایند سند بلاست معمولاً از یک منبع هوایی جایگزین، لباس های مخصوص محافظ کننده و تهویه مناسب استفاده می شود.

راه اندازی سند بلاست معمولاً شامل سه بخش مختلف است: خود ساینده، یک کمپرسور هوا و یک نازل بلستر: به منظور عمل قلم زنی و تمیز کردن جسم کوچک. سند بلاست در وهله اول به منظور دو برنامه بکار می رود که تا حدودی با هم اختلاف دارند. اول به منظور زدودن هر چیزی از سطح که به آن چسبیده است و دوم حکاکی طرح ها و کلمات بر روی شیشه یا سایر مواد مشابه.

شیشه های دکوراتیو و جورجین بار

 

دستگاه سند بلاست

در انجام فرایند سند بلاست وجود یک ابزار کارآمد بسیار مهم است. این بدین معنی است که ابزار مورد استفاده برای این کار توسط هنرمند هر چقدر از کارایی بیشتری برخوردار باشد، هنرمند این رشته قابلیت پیاده کردن همه خلاقیت خود را، در یک کارگاه دارای امنیت کامل، در انجام این کار بر روی سطح قطعه موردنظر خواهد داشت. سند بلاست که از کارهای تزئینی (دکوراتیو) محسوب می شود، با وجود استفاده و اجرای طولانی این تکنیک و قدمت زیاد آن در جامعه، هنوز هم نام آشنای همه نیست ولی همین افراد از کارهای هنرمندان در این زمینه لذت می برند. امروزه مات شدن شیشه در طی سند بلاست به دلیل جذابیت بالا در نگاه بینندگان و نیز  هزینه پایین تر و دوام و قابلیت های بیشتر، با وجود روش ها و ابزارهای جدیدی همچون لیزر، همچنان محبوبیت زیادی دارد.

نحوه سند بلاست کردن بر روی شیشه

از زمان های دور به منظور ایجاد نقش و نگار بر روی هر چیزی از حکاکی استفاده می شود. همان طور که اشاره شد روش حکاکی بر روی شیشه با عنوان سند بلاست شناخته می شود. این فرایند در طی مراحلی انجام می شود که در اینجا توضیح داده می شود:

1? در نظر داشته باشید که هدف اصلی پوشاندن نواحی از سطح است که قصد حکاکی نداریم و نیز باز گذاشتن مناطقی است که می خواهیم حکاکی روی آن را انجام دهیم.

2? ابتدا قطعه شیشه ای که می خواهیم حکاکی روی آن انجام دهیم را انتخاب می کنیم.

3? در مرحله بعد عمل چسباندن برچسب طرح دار در روی شیشه مورد نظر را انجام می دهیم. بین شیشه و برچسب بایستی سعی شود که هیچ حباب هوایی وجود نداشته باشد. برچسب باید به گونه ای باشد که بعد از سند بلاست کردن بتوان از روی شیشه جدا کرد. برای اینکه طرح موردنظر به راحتی دیده شود بهتر است که از برچسب های شفاف استفاده شود.

4? طرح مورد نظر را روی شیشه قرار می دهیم. از یک تصویری که سیاه و سفید است استفاده می کنیم.

5? در مرحله بعد برش قسمت های سفید رنگ تصویر با استفاده از چاقوی تیز و دقیق را انجام می دهیم.

6? قسمت هایی را که برش خورده است را جدا می کنیم.

7? شروع به سند بلاست کردن می کنیم.

جهت اطلاع از قیمت پنجره دوجداره شیشه سندبلاست با واحد فروش شرکت تماس مراجعه نمایید