سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع شیشه Low-E مصرفی در پنجره چند جداره

شنبه 98/6/2
5:12 عصر
بهرام پروهان

انواع شیشه Low-E مصرفی در پنجره چند جداره: برای انتخاب شیشه Low-E مناسب جهت هر منطقه آب و هوایی باید به 2 پارامتر U-Value و G-Value توجه کرد.U-Value کم شیشه های LoW-E باعث می شوند که این شیشه ها عایق حرارتی بوده یعنی تبادل حرارت از طریق هدایتی، جابجایی و تابشی کاهش یاید. پس در تمامی شیشه های Low-E، پارامتر U-Value و یا ضریب انتقال حرارت پایین می باشد.شرکت پنجره ماندگار در کرج آماده خدمت رسانی به شمار مردم عزیز در سراسر ایران است برای سفارشات و مشاوره با کارشناس فروش ما با شماره 09127298086 تماس بگیرید.

شیشه

انواع شیشه Low-E مصرفی در پنجره چند جداره


1) شیشه های Low-E با کسب حرارتی بالا یا High-G-Value Low-E
این شیشه ها علاوه بر اینکه U-Value کمی دارند اما G-Value آنها بالا می باشد و اجازه عبور حرارت خورشید را می دهند. این نوع شیشه های Low-E جهت مناطق سردسیر بوده و در این مناطق عملکرد خوبی را از خود نشان می دهند.
2) شیشه های Low-E با کسب حرارت خورشیدی متوسط Moderate-G-Value-Low-E
در این شیشه ها میزان انتقال حرارت خورشید متوسط می باشد.

3) شیشه های Low-E با G-Value پایین یا Low G-Value Low-E
این شیشه ها علاوه بر اینکه ضریب انتقال حرارت یا U-Value پایینی دارند، G-Value آنها نیز پایین می باشند. در واقع مخصوص مناطق گرم با تابش شدید نور خورشید می باشند.
به این نوع شیشه ها، شیشه های Low-E-Sun گفته می شود که همانند شیشه رفلکس عمل می نمایند و در رنگ های مختلف و یا بدون رنگ موجود می باشند.

شیشخه دوجداره

 محاسبه میزان صرفه جویی انرژی با استفاده از شیشه های Low-Eü


فرض می کنیم که در زمستان دمای بیرون صفر درجه می باشد و می خواهیم دمای ساختمان را در 23درجه حفظ نماییم.
 اگر شیشه شما 4 میل معمولی باشد که U-Value آن 6(وات برمتر مربع در درجه سلسیوس) به ازای هر مترمربع شیشه، شما جهت حفظ آن دما به (132=22*6) 132 وات انرژی حرارتی در هر ساعت نیاز دارید.ü
 اگر شیشه شما شیشه دوجداره معمولی باشد که دارای U-Value= 3   می باشد جهت حفظ دمای 22درجه در داخل شما به (66=22*3)   66 وات انرژی حرارتی در هر ساعت نیاز دارید.ü
 حال اگر شیشه دوجداره ای استفاده نمایید که یک جداره آن شیشه Low-E باشد با U-Value= 1/1 ، جهت حفظ دمای 22درجه در داخل، شما به (2/24=22*1/1) 24.2 وات انرژی حرارتی در هر ساعت نیازمند می باشید که 80درصد کمتر از شیشه معمولی می باشد.ü
بنابراین با استفاده از شیشه های Low-E در شیشه های دوجداره صنعتی شما در زمستان سوخت کمتر و در نتیجه هزینه کمتری جهت گرم نگه داشتن ساختمان خود نیازمند می باشید این صرفه جویی می تواند جهت فصول گرم نیز در نظر گرفته شود.