سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقایسه پنجره دوجدارهupvcبا پنجره آلومینیومی

شنبه 98/5/19
5:48 عصر
بهرام پروهان

 مقایسه پنجره دوجدارهupvcبا پنجره آلومینیومی:شرکت پنجره ماندگار در این نوشته از همه نظر به مقایسه پنجره دوجدارهupvcبا پنجره آلومینیومی میپردازیم .

پنجره دوجداره رنگی

مقایسه پنجره دوجدارهupvcبا پنجره آلومینیومی

 

 

  1 -مقاومت: در پنجره آلومینیوم پوسیدگی و خوردگی ایجاد میشود و به بعد از مدتی دچار تغییر رنگ می شود. احتمال شکستگی فریم پنجره دوجداره نیز در شرایط آب و هوایی بد هست. و استحکامپایینی در مقابل آلودگی طبیعی هوا،گازها،کودهای شیمیایی و... از خود نشان می دهند،رسانایی این ماده در درون خانه سبب افزایش میعان می شود.

پنجره هایupvcدر برابر پنجره های آلومینیوم پوسیده نمی شوند. به دلیل اینکه این پنجره ها اتصالاتش به هم جوش می خورد. و استحکام بسیار بالایی دارند و به یکدیگر با بست های مکانیکیوصل می شوند. پنجرهupvcاز نظر استحکام قابل اطمینان تر از پنجره آلومینیومی می باشد.

با پنجره آلومینیومیUPVCتفاوت پنجره دوجداره

2-عایق بودن: آلومینیوم حرارت را از خود راه داده و رسانای گرما است و تبادل گرمایی در پنجره دوجداره آلومینیومی انجام می گیرد. برایرفع اینایرادسازندگان پنجره آلومینیومی ماده ای به نام ترمال بریک به فریم پنجره های دوجداره upvc خود اضافه می کنند،اضافه کردن این ماده میزان عایق بودن پنجره را افزایش داده ولی فریم پنجره یکپارچگی خود را از دست می دهد. و ایراد این راه رفع افزایش بسیار بالای قیمت این پنجره آلومینیومی می باشد.

اما پنجرهupvcاز تبادل انرژی جلوگیری می کند. به طور معمول پنجرهupvcعایق حرارت هستند. احتمالتولید پنجره از پروفیلهای چند حفره اییکی از ویژگی هایخاص پنجره هایupvcمی باشد. این حفره ها عایق بودن پنجره را تقویت می کنند،این حفره ها با عایق مخصوصی در پنجرهupvcاحاطه شده که برخلاف حالت حفره در پنجره آلومینیومی هوای بیرون به درون انتقال پیدا نمی کند.

درب و پنجره یو پی وی سی

3-استحکام در برابر اشتعال: پنجره های آلومینیومی در مقابل حرارت از بین رفته یا آسیب جدی می بینند. ولی پنجرهupvcباعثزیاد شدن آتش نشده و نیز آتش نمی گیرند.

4-زیبایی: رنگ سفید به عنوان رنگ اصلی در پروفیلupvcبه حساب می آید و روکش های لمینیت طرحدار قشنگ تر از رنگ کوره ای آلومینیمی می باشد. عمر، دوام و استحکام روکش هایupvcاکثر از رنگ آلومینیومی است. و اینکه رنگ پروفیل پنجرهupvcدر اثر باران های اسیدی و در مقابل هواینم دار اکسیده و خورده نمی شود و تا آخر عمر ساختمان، به دلیل مقاومت بالا قشنگی اولیه خود را در برابر عوامل فرسایشی حفظ می کند اما به مرور زمان زیبایی پنجره آلومینیوم از بین رفته و در اثر تغییر فصل ها رنگش میریزد