سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعویض دستگیره پنجره دوجداره یو. پی وی سی

یکشنبه 98/4/30
5:35 عصر
بهرام پروهان

تعویض دستگیره پنجره دوجداره یو پی وی سی: در پنجره های دوجداره یو پی وی سی نیز همین مشکلات مشاهده میشود و نکته ای که باید به ان توجه داشت این است که تمامی قطعات و یراق الات به کار رفته در پنجره های دوجداره قابل تعمیر و تعویض می باشند و در فصل سرما برای عایق بندی و درزبندی اصولی برای جلوگیری از هدر رفت انرژی و تنظیم دمای منزل نیاز است تا علاوه بر رگلاژ کامل تمامی قطعات در صورت ایراد، تعویض یا تعمیر شوند.برای تعویض دستگیره پنجره های یو پی وی سی نیز نیاز به حضور تعمیرکار پنجره های دوجداره می باشد

یراق پنجره دو جداره.  

تعویض دستگیره پنجره دوجداره یو پی وی سی

همانطور که گفتیم دستگیره شیاردارپنجره ماندگار از جمله دستگیره هایی است که بر روی پنجره های کلاسیک نصب میشود. این دستگیره از آلیاژ مقاوم زاماک ساخته شده و به رنگ کروم آبکاری شده است. از این رو در برابر تغییرات دما یا رطوبت، هرگز دچار زنگ زدگی یا پوسیدگی نمی‌گردد و تا سالها همانند روز نخست از کارایی لازم برخوردار است. دستگیره پنجره ماندگار از دو قسمت مختلف تشکیل شده است. قسمت اول بخش ثابتی است که زبانه دستگیره در آن قفل می‌شود. این قسمت با استفاده از پیچ بر روی چهارچوب یا لنگه ثابت پنجره دوجداره نصب می‌گردد. قسمت دوم اهرم و بخش متحرک دستگیره است که با نصب بر روی لنگه بازشوی پنجره امکان استفاده از آن را فراهم می‌سازد.

این بخش از یک زبانه تشکیل شده که به پایه نگه دارنده اهرم متصل است. اهرم میله ای با دو شیار باریک است که با استفاده از یک پین به پایه متصل شده است. از این رو برای باز و بسته کردن پنجره با استفاده از این دستگیره تنها کافیست اهرم آن را 90 درجه حرکت دهید تا زبانه دستگیره آزاد شده و پنجره باز شود. برای بستن آن نیز می‌بایست اهرم را برای قفل کردن زبانه در پایه نگه دارنده 90 درجه به سمت مخالف جهت بازشو بچرخانید. گفتنی است این قسمت نیز همچون بخش ثابت دستگیره، با استفاده از پیچ روی لنگه مربوطه پنجره نصب می‌گردد.

 

تعویض دستگیره پنجره دوجداره

ابعاد و کاربری دستگیره پنجره ماندگار

بخش ثابت دستگیره 5.2 سانتی مترر طول دارد و قطعه ای جهت قفل شدن زبانه بر روی آن تعبیه شده است. این قسمت با استفاده از دو پیچ در جای خود محکم می‌شود. اهرم و قسمت متحرک دستگیره نیز از پایه ای به طول 50 میلی متر ساخته شده است که دو سوراخ جهت نصب با پیچ به فاصله 40 میلی متری از هم در آن ایجاد شده است. زبانه نیز درست از جایی در مرکز این پایه به اندازه 25 میلی متر بیرون زده است. اهرم کار هم به عنوان بخش متحرک 90 میلی متر بلندی دارد. در پایان یادآور می‌شویم دستگیره پنجره ماندگار به گونه ای طراحی شده است که می‌توان از ان بر روی پنجره های آهنی و درب بالکن بهره گرفت.