سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت یو پی وی سی آلومینیوم

پنج شنبه 95/10/9
10:51 صبح
بهرام پروهان

جهت مقایسه درب و پنجره یو پی وی سی با آلومینیوم ابتدا باید این دو جنس را بشناسیم. همچنین باید بدانیم که خواسته و توقع ما از یک پنجره خوب چه چیزهایی است تا بتوانیم مقایسات خود را بر اساس آنها انجام دهیم. در مقاله زیر تعدادی از این موارد را بررسی می نماییم.

سازگاری با محیط زیست و سلامت
رواج استفاده از پنجره های آلومینیومی به این دلیل بود که تصور می شد آلومینیوم قیمت پایین تری نسبت به پنجره های چوبی دارد و می تواند حافظ محیط زیست باشد. اما بعدا مشخص شد که در فرایند ساخت درب و پنجره های آلومینیومی و در هنگام فراوری آلومینیوم مواد شیمیایی و سمی زیادی تولید می شود که محیط زیست را به خطر می اندازد. برخی از این مواد سمی که از طرف سازمان جهانی بهداشت و امنیت شغلی سرطانزا و خطرناک اعلام شده اند chromate baths ، acrulic ، nickel astate و … هستند.
اما وینیل که از پلاستیک پی وی سی ساخته می شود دارای خواصی است که آن را از آلومینیوم متمایز و برتر می کند. جدای از مسئله پایداری و مقاومت بسیار بالای وینیل ، در طی فرایند ساخت درب و پنجره یو پی وی سی هیچ نوع مواد سمی متصاعد نمی شود و همچنین وینیل که به هر دلیل از گردش تولید کارخانه خارج شود ، بازیافت می شود. امروزه در کشورهای پیشرفته جهان ، وینیل به عنوان جایگزین مناسبی برای آلومینیوم شناخته شده است و با استفاده از این ماده آلودگی های زیست محیطی ناشی از ساخت پنجره های آلومینیومی کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

عایق حرارت
آلومینیوم رسانای گرماست و حرارت را به خوبی از خود عبور می دهد. مثلا در ساخت رادیاتورهای ساختمان که برای گرمایش استفاده می شود از آلومینیوم استفاده می کنند. استفاده از پنجره های آلومینیومی باعث می شود که حرارت داخل خانه و محل کار به آسانی به بیرون رود و اتلاف انرژی بسیار زیادی بوجود بیاید. برای حل این مشکلات کارخانه های تولیدکننده پنجره های آلومینیومی ، به درب و پنجره خود ماده ای به نام ترمال بریک – Thermal Break اضافه می کنند. اضافه کردن این ماده به فریم پنجره اگرچه باعث افزایش میزان عایق بودن پنجره می شود ، اما یکپارچگی فریم پنجره را از بین می برد. علت این امر تفاوت انسجام و محکمی این ماده با آلومینیوم است. اما بزرگترین مشکل این راهکار ، افزایش قیمت بسیار زیاد این نوع از پنجره های آلومینیومی است.
در مقابل وینیل به طور طبیعی عایق حرارت است. در سرمای زمستان فریم پنجره های شما همچنان گرم می ماند و اجازه خارج شدن هوای مطبوع خانه به بیرون را نمی دهد. یکی از خصوصیات ویژه پنجره های یو پی وی سی امکان ساخت پنجره از پروفیل های چند حفره ای – Multi Chambered است که این حفره ها باعث تقویت بیشتر عایق بودن پنجره می شود. حفره ها در پنجره جنس وینیل با عایق مخصوصی احاطه شده است که برخلاف حالت حفره ها در پنجره های آلومینیومی ، هوای بیرون را به داخل انتقال نمی دهد.

ماندگاری
با وجود اینکه آلومینیوم در مقابل زنگ زدگی مقاوم است اما خوردگی و پوسیدگی در آن بوجود می آید. رنگ روی آلومینیوم هم به مرور زمان دچار تغییر می شود. در شرایط آب و هوایی بد ، حتی امکان شکستگی فریم پنجره نیز وجود دارد. پنجره های آلومینیومی در مقابل آلودگی های طبیعی هوا ، گازها و بخارهای نمکی ، کودهای شیمیایی و … از خود مقاومت کمی نشان می دهند و رسانایی این ماده باعث افزایش میعان گازها در داخل خانه می شود.
در مقابل پنجره های یو پی وی سی پوسیده و ورقه ورقه نمی شوند. به علت اینکه اتصالات این پنجره ها به هم جوش می خورند ، مقاومت بالاتری نسبت به پنجره های آلومینیومی دارند که با بست های مکانیکی به یکدیگر متصل می شوند. خراش های سطحی روی بدنه پنجره که ممکن است به علت استفاده روزمره بوجود بیاید به این علت که رنگ تمام پروفیل پنجره یکسان است ، نشان داده نمی شود. در مجموع مقاومت این نوع از پنجره ها بالاتر است و می تواند انتخاب قابل اطمینان تری نسبت به پنجره های آلومینیومی باشد.
شرکت پنجره ماندگار سالیان طولانی است که به تولید و عرضه درب ها و پنجره های یو پی وی سی مشغول می باشد و همواره در این عرصه رضایت مشتریان را هدف قرار داده است.
پنجره ماندگار