سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت پنجره دوجداره برای بیمارستان

یکشنبه 95/9/14
11:5 صبح
بهرام پروهان

پنجره های دوجداره با توجه به نوع کاربری آنها قیمت های متفاوتی دارند. پنجره های دوجداره یو پی وی سی که در بیمارستان ها و درمانگاه ها استفاده می شوند باید در برابر سرما و گرما و همچنین گرد و خاک عایق خوبی باشند. از این رو باید در انتخاب نوع پروفیل آنها بسیار دقت کرد.
در طراحی بیمارستان ها و مراکز بهداشتی – درمانی، به دلیل اهمیت بالای ماهیت کاربری که با سلامت روح و جسم انسان در ارتباط است و نیز حاکم بودن روابط پیچیده عملکردی (روابط برون بخشی و درون بخشی بیمارستان) در آن، توجه به الزامات طراحی مناسب نقش حیاتی دارد. یکی از این الزامات استفاده صحیح از نور روز توسط در و پنجره دوجداره یو پی وی سی است.

از سوی دیگر در اقلیم های با رطوبت بالای هوا (مانند اقلیم معتدل و مرطوب شمال کشور) اهمیت توجه به نور روز و عایق بودن استاندارد پنجره های دوجداره برای ایجاد محیطی شفابخش و بیشتر احساس می شود، زیرا این اقلیم ها با روزهای ابری و کم نور بیشتری روبرو هستند.
نوشته حاضر در صدد است که با اتکا به مطالعات و تحقیقات تجربی و میدانی معتبر انجام شده (در مورد تاثیر نور روز در بیمارستان ها و استفاده از در و پنجره های دو و سه جداره استاندارد یو پی وی سی) به تشریح اثرات جسمی و روحی نور روز بر بیماران بپردازد. سپس با استخراج ویژگی های نور روز مناسب حاصل از نتایج و یافته های پیشین و نیز استانداردهای معتبر درباره نور روز و همچنین با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی، راهکار کالبدی مناسب برای استفاده بهینه از نور روز در اتاق های بستری در اقلیم معتدل و مرطوب (مدار 36 تا 38 درجه) ارائه می شود، که شامل ابعاد مناسب پنجره های دوجداره یو پی وی سی، به منظور فراهم آوری موجبات ورود نور روز به میزان کافی به اتاق بستری، جهت گیری صحیح ساختمان، و ویژگی های سایه بان مناسب اتاق بستری (به منظور جلوگیری از ورود تابش مستقیم آفتاب) در منطقه مذکور است.
در مرحله بعد، صحت نتایج به دست آمده با نرم افزار نورپردازی دیالوکس مدل سازی و بررسی می شود. البته لازم به ذکر است که این روند طراحی و مدل سازی در سایر اقلیم ها نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد. از آن جا که طراحی اتاق بستری بر اساس استانداردهای سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایران و وزارتبهداشت انجام می شود، میزان کارایی این استانداردهای طراحی (از نظر استفاده صحیح از نور روز در اتاق بستری) با نرم افزار محاسب نور سنجیده شده و در صورت لزوم مدل جایگزینی پیشنهاد می شود.

قیمت پنجره دوجداره