سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت قطعات کلیدی پنجره دوجداره

جمعه 96/5/27
8:0 صبح
بهرام پروهان

قیمت قطعات کلیدی پنجره دوجداره مانند زاماک به جنس آلیاژ آن بستگی دارد. عناصر اصلی آلیاژ زاماک عبارتند از روی، آلومینیوم، مس، منیزیم. البته آهن، کادمیم، قلع، نیکل، کرم و منگنز نیز به مقادیر اندک در آن به کار می‏ روند. اما پایه اصلی و اساس این آلیاژ روی است. برای تهیه آلیاژ ابتداء آلومینیوم را ذوب کرده سپس تکه های مس خا لص را داخل مذاب انداخته ودرجه حرارت را بالا برده تا اینکه مس در داخل الومینیوم حل شود و بقیه موارد اعمال میشود.

اسپانیولیت درب یو پی وی سی

درب و پنجره های دوجداره upvc و آلومینیوم از اجزای متعددی تشکیل شده ولی بعضی از این اجزاء قطعات کلیدی پنجره دوجداره می باشند که کار آبندی و عایق بندی پنجره ها انجام می دهند. یکی از این قطعات زاماک نام دارد. زاماک از قطعات کلیدی پنجره دوجداره  می باشد که اصلی ترین کار آب بندی درب و پنجره ها را انجام می دهد که نبود آن یا استفاده کردن از جنس نامرغوب باعث صدمات جبران ناپذیری می شود. به طور کلی زاماک برند یا نام کارخانه خاصی نیست، بلکه زاماک جنسی از قطعات است ، زاماک یک نوع آلیاژ است که برخی از قطعات مورد استفاده در صنعت ما از جنس آن ساخته شده ‏اند. در اینجا بد نیست اندکی با این آلیاژ آشنا شویم و مزایای آن را در صنعت بدانیم.

اما کاربرد زاماک در صنعت در و پنجره دو جداره کرج چیست؟

همانطور که اشاره شد زاماک در قطعاتی که تحت فشار قرار می‏ گیرند، کارایی بسیار مطلوبی دارد. از این جهت در یراق ‏آلات درب و پنجره و همچنین دستگیره ‏ها به‏ کار می ‏رود. سختی زاماک 85 برینل است و در قالب­های دایمی هم به 120 برینل می­رسد که سختی نزدیک به فولاد ساختمانی می باشد مقاومت به اکسداسیون زاماک تا 200 درجه سانتیگراد خوب است. چقرمگی زاماک واقعاً چشمگیر است. اگر بخواهیم نقش زاماک را در درب و پنجره دوجداره کرج بررسی کنیم به این شکل است که یراقی که تحت عنوان زاماک در درب و پنجره دوجداره کرج به کار می رود برای قفل شدن و چسبیدن کامل لنگه به فریم استفاده می شودالبته لازم است توضیح مختصری راجب اسپانولیت ذکر کنیم تا کاربرد زاماک را بهتر درک کنید:

زاماک پنجره

اسپانیولت نوعی یراق می باشد که معمولا در پنجره های دو جداره کرج با چند زبانه کوچک در امتداد طولی پروفیل لنگه درب یا پنجره را به چهارچوب قفل می نماید و با درگیر شدن به زاماک لنگه درب یا پنجره بصورت محکم به چهارچوب می چسبد. اسپانیولت از قطعات کلیدی پنجره دوجداره  در اندازه های مختلف برای درب یا پنجره دوجداره کرج در سایز های متفاوت در دسترس می باشد و توسط دستگیره معمولی و یا قفل درب عمل می نماید. ابزار و یراق اسپانیولت در تولید انواع پنجره های دوجداره کرج و آلومینیومی کاربرد دارد. زاماک نقش اساسی در بحث رگلاژ نیز ایفا می کند و باید زاماک موجود درست تنظیم شود تا رگلاژ درب و پنجره دوجداره کرج بدون مشکل انجام شود. در بحث تعمیر یراق الات نیز باید عنوان کنیم که زاماک موجود قابل تعویض و تعمیر می باشد. امروزه به دلیل الودگی هوا و دود های سمی و اسیب های جدی آن و الودگی های صوتی ناشی از زندگی شهری،بروز گردوغبار، جلوگیری از نفوذ سرما و گرما و مشکلاتی از این قبیل اکثر خانواده ها برای راحتی و آسایش خود تصمیم به استفاده از درب وپنجره upvc کرج و آلومینیومی میگیرند که علاوه بر زیبایی ظاهری،مزایای بی شماری دارد . اما پس از مدتی استفاده مطلوب و نگهداری از آن،براساس عواملی چون رعایت نکردن اصول نصب و یا جنس نامناسب پروفیل و استفاده از یراق الاتی که مرغوبیت کمی دارند ،افت کیفیتی پیدا میکند که دیگر نمیتواند نقش مهمی را در بهره وری انرژی ایفا کند و مرغوبیت خود را از دست می دهد و ضرورت نیاز به تعمیرات درب و پنجره دوجداره و upvc کرج و الومینیومی پیدا میکند.

قیمت پنجره دوجداره و تعویض آن در کرج

در این زمان تعمیرکار درب و پنجره دوجداره کرج و الومینیومی میتواند برحسب تخصص و تجربه خود در تعمیر درب و پنجره یو پی وی سی و الومینیوم و همچنین نوع درب و پنجره استفاده شده خدماتی را ارائه دهد تا دوباره به آن کارایی مطلوب برسد.