سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات مهم در قیمت پنجره دوجداره

یکشنبه 96/4/25
8:58 صبح
بهرام پروهان

قیمت هر محصول یکی از اصلی ترین آیتم های آن و در عین حال بسیار تعیین کننده می باشد. از نکات مهم در قیمت پنجره دوجداره می توان تاثیر طراحی در را نام برد. طراحی در درب و پنجره های دو جداره مهم است و بهتر است در انتخاب طرح قاب ها و بازشوها دقت بیشتری کرد، چرا که پنجره های دوجداره در قابهای ثابت و متحرک میباشند.

ساخت درب پنجره یو پی وی سی کرج

با دقت در طراحی و در نظر گرفتن کاربرد هر پنجره از صرف هزینه های اضافی در قاب هایی که ما نیاز به بازشوی آنها نداریم، جلوگیری کرد و همچنین نمایی استاندارد و صحیح به پنجره ها بخشید. از طرفی نیز در قاب هایی که ما نیاز به بازشوی ضروری داریم، می توانیم با قرار دادن بازشو کاربری مورد نیاز را تامین نماییم . چرا که عدم دقت در طراحی اولیه، موجب صرف هزینه های مجدد می شود . یکی دیگر از مواردی که در طراحی اولیه مهم است و بایستی در نظر گرفته شود، توجه به حریم بازشوی هر قاب می باشد تا با طراحی صحیح در عرض و ارتفاع، حریم پنجره تداخلی با پیرامون خود اعم از پرده، شیرهای سینک آشپزخانه و دیگر موانع احتمالی نداشته باشد تا ما دچار هزینه های ترمیمی و تغییرات آتی نگردیم.  از دیگر نکات مهم در قیمت پنجره دوجداره می توان به موارد زیر اشاره کرد.

تاثیر پروفیل upvc در قیمت پنجره دوجداره کرج

پر واضح است که متریال غالب محصول پنجره دو جداره یو پی وی سی، پروفیل آن می باشد . بدیهی است که کلیه اجزای پنجره دو جداره یو پی وی سی دارای پروفیل یو پی وی سی می باشد ، البته این پروفیل در قطعات و محل های مختلف پنجره، اشکال مختلف دارد ولیکن همگی از جنس یو پی وی سی می باشد . لذا قیمت متریال غالب پنجره دو جداره به میزان زیادی بستگی به قیمت پروفیل مصرفی دارد. بدین مفهوم که هر چه قیمت پروفیل مصرفی بالاتر باشد، قیمت محصول نیز تابعی از آن بوده و بالاتر خواهد رفت . برای بررسی مرغوبیت پروفیل و اطلاعات پروفیل ها میتوانید در قسمت پروفیل یو پی وی سی اطلاعات کاملی دریافت نمایید. 

استفاده از پروفیل های upvc استاندارد در قسمت های متفاوت 

یکی دیگر از مواردی که برخی از تولید کنندگان این محصول برای کم کردن قیمت پنجره دو جداره upvc انجام می دهند، استفاده از پروفیل های ضعیف برای درب ها می باشد. همان گونه که اشاره شد در محصول پنجره دو جداره upvc چند فرم پروفیل برای قسمت های مختلف پنجره بکار می رود که طبیعتا بایستی پروفیل مخصوص به هر قسمت مورد استفاده قرار گیرد تا پنجره از استحکام و مرغوبیت بالایی برخوردار گردد. به عنوان مثال پروفیل برای پنجره هایی که می خواهیم تعویض کنیم و محل دارای پنجره آهنی و یا چوبی و .... می باشد بایستی از پروفیل مخصوص بازسازی استفاده گردد. این پروفیل به گونه ای طراحی شده است که مخصوص پنجره های تعویضی است چراکه دارای قابلیت هایی است که در تعویض پنجره های قدیمی بسیار مهم است و درکیفیت نهایی تاثیر زیادی دارد . لذا ممکن است شرکتی پنجره های تعویضی مورد تقاضای شما را آگاهانه برای جذب شما و یا ناآگاهانه به پروفیل نوسازی محاسبه نماید و شما شاهد اختلاف قیمت زیادی بین دو قیمت باشید. در صورتی که پروفیل نوسازی برای قاب هایی استفاده می شود که پنجره قدیمی نداشته و قاب نو و بدون فریم دارد .

حذف نا آگاهانه گالوانیزه پروفیل برای کم کردن قیمت پنجره دو جداره 

شاید بتوان یکی از شایع ترین مشکلات پنجره های دو جداره upvc را انحنای پروفیل های آن نام برد ، البته این مشکل فقط در زمانی بوجود می آید که تولید کننده از گالوانیزه در داخل پروفیل استفاده نکرده باشد. چرا که بیش از 50% از مقاومت پروفیل را گالوانیزه داخل آن تامین می نماید. حال چرا بعضی از تولید کنندگان پنجره یو پی وی سی بخاطر کم کردن قیمت محصول از آن استفاده نمی کنند، جای بحث دارد . در صورتی که استفاده یکپارچه از گالوانیزه استاندارد حداقل 1.7 میلیمتری برای پنجره های یو پی وی سی بسیار حائز اهمیت است. لذا انتخاب محصولی که دارای گالوانیزه داخلی در پروفیل نمی باشد و یا بصورت متقاطع و تیکه ای از گالوانیزه استفاده شده است، شاید درصدی از قیمت کل بکاهد ولیکن بیش از 70% کیفیت محصول را کاهش داده و در کوتاه مدت و دراز مدت باعث سقوط کیفیت شده و در مواردی خطر جانی ایجاد می نماید.

نمای پنجره دوجداره در ساختمان

استفاده از یراق آلات غیر استاندارد برای کم کردن قیمت پنجره های دو جداره upvc

یکی دیگر از مواردی که در مقایسه قیمت دو محصول بایستی در نظرگرفت، یراق آلات پنجره ها می باشد. چرا که برخی از تولید کنندگان برای آنکه قیمت برآورد پنجره دو جداره یوپی وی سی را پایین جلوه دهند، از یراق آلات متفرقه و غیر استاندارد استفاده می نمایند و این ضربه ی زیادی به کیفیت محصول خواهد زد. زیرا یراق آلات در پنجره یو پی وی سی صرفا در لولاها و دستگیره ها خلاصه نمی شود بلکه بصورت کمربندی دور تمامی قاب را احاطه کرده تا بالاترین کیفیت بسته شدن را داشته باشد و اگر از محصولات متفرقه استفاده گردد، نه تنها کیفیت لازم را به هیچ وجه تامین نمی نماید، بلکه در کوتاهترین زمان کل قاب را نیز دچار مشکل کرده و ما را دچار صرف هزینه های مجدد می نماید. لذا از بکارگیری یراق آلات متفرقه جدا خودداری کنید.

شیشه های دو جداره استاندارد و تاثیر آن در قیمت پنجره upvc

یکی دیگر از عواملی که در قیمت پنجره شاید تاثیر اندکی داشته باشد، عدم استفاده از شیشه های دو جداره استاندارد پنجره دو جداره یو پی وی سی می باشد. این شیشه ها بطور استاندارد بایستی دارای اسپیسر و کیفیت مرغوبی باشند و بصورت مکانیزه تولیدگردد تا خطای انسانی موجب کاهش کیفیت در آن نشود. البته قیمت شیشه های دو جداره مرغوب تاثیر زیادی در هزینه های کل محصول ندارد ولی لزوم استفاده از استاندارد بالا بسیار مهم می باشد، این شیشه ها بایستی دارای گاز استاندارد آرگون میانی بوده و خود شیشه ها نیز از شفافیت بالایی برخوردار باشند. چرا که شیشه های نا مرغوب دارای موج سطحی و خم جانبی می باشند که این امر موجب می گردد تا شفافیت پنجره کم شده و ما تصویر را با موج های درهم آمیخته داشته باشیم و از طرفی گاز آرگون یکی از اصلی ترین عامل عایق سازی پنجره های دو جداره upvc می باشد. لذا در انتخاب محصول و تولید کننده بایستی به این موارد توجه کرد تا از قابلیت کامل محصول بهره مند شویم و از انتخاب شرکت تولیدکننده ای که با استفاده از متریال شیشه نامرغوب، محصولی فاقدکیفیت ارائه می دهد، پرهیز کنیم.

نکات مهم در قیمت پنجره دوجداره رنگی

پنجره های upvc بطور معمول با پروفیل رنگ سفید عرضه می شوند . ولیکن در صورت تقاضای مشتری می توان از پروفیل های رنگی نیز استفاده کرد که طبیعتا داری قیمت بالاتری از پروفیل سفید می باشند. البته پروفیل های رنگی یو پی وی سی نیز به دو گروه پروفیل رنگی و پروفیل لمینیت تقسیم می شوند که هر یک دارای مشخصات و قیمت خاص خود هستند. لذا در مقایسه قیمت پنجره های upvc بایستی هر یک از پروفیل ها را با مشابه خود مقایسه کرد تا بتوان با مقایسه صحیح به قیمت مناسب دست پیدا کرد. البته بایستی مد نظر داشت همیشه قیمت کمتر نمی تواند اقتصادی تر باشد. باید هر برآورد را با مشخصات محصول همان برآورد مورد مقایسه قرار داد.

تفاوت قیمت پنجره دوجداره و پنجره upvc سه جداره در کرج

در مقایسه قیمت پنجره دو جداره در کرج با قیمت پنجره سه جداره upvc . چند آیتم در اختلاف قیمت این دو تیپ محصول متفاوت است. یکی از این آیتم ها تفاوت قیمت پروفیل دو جداره upvc و پروفیل سه جداره upvc می باشد و یکی دیگر از این آیتم ها تفاوت قیمت شیشه های دو جداره و سه جداره می باشد. در جمیع تفاوت قیمت متریال دو جداره و سه جداره، در حدود 20% می باشد . البته در قاب ها و طرح ها و یراق آلات مختلف، اختلاف بسته به طرح و آیتم های مذکورمتفاوت است .