سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت شیشه لمینت پنجره دوجداره

جمعه 96/4/23
10:0 صبح
بهرام پروهان

شیشه لمینت پنجره دوجداره در مقایسه با شیشه‌های معمولی ضریب ایمنی زیادی دارا می باشد در نتیجه قیمت شیشه لمینت پنجره دوجداره با توجه به مزایای آن بالاتر است. شیشه معمولی در هنگام شکسته شدن به صورت قطعه های درشت و تیز خرد می شود که می‌توانند باعث ضررهای جانی و مالی بزرگی شود اما شیشه‌های لمینت در هنگام شکسته شدن به قطعه های کوچک و غیر برنده خرد تبدیل می‌شوند که هیچ نوع آسیبی در پی ندارند ولی با این حال شیشه از هم می پاشد و در سطخ زمین پخش می گردد. 

شیشه لمینت

هدف از تولید و ساخت شیشه‌های لمینیت برطرف کردن این مسئله در شیشه بوده است. در پروسه لمینیت بین دو یا چند سطح شیشه، بین سطح ها، پلیمری قرار می گیرد و همه مجموعه تحت فشار وحرارت به طور همیشگی یکنواخت می شوند. اصلی ترین ویژگی شیشه‌های لمینیت الگوی شکست آنها می باشد. این شیشه‌ رنگی ها در اثر ضربه شکسته می شوند ولی قطعات شکسته به میان لایه می چسبند و شیشه یکنواختی اش را همچنان حفظ می کند.

مناسب بودن قیمت شیشه لمینت پنجره دوجداره نسبت به کاربردشان: شیشه‌های لمینت، سه ویژگی عایق حرارتی، امنیت و عایق صوتی را به صورت یکجا در بر می گیرند. این شیشه ها در اثر ضربه شدید به هیچ عنوان نمی‌ریزد و به طلق می چسبند. همچنین آن ها میزان صوت عبوری را در هر محدوده فرکانسی تا میزان مشخصی کاهش می‌دهند. برخی از انواع این نوع شیشه های لمینت از عبور حدود 99 درصد از اشعه مضر فرا بنفش (UV) نور خورشید جلوگیری می نمایند. و بدین صورت مانع از کاهش تدریجی رنگ پارچه‌ها، فرش‌ها و مبلمان به وسیله نور خورشید می‌شوند.

لمینت نشکن

لمینت نشکن: در ابتدا لمینت کردن به وسیله رزین انجام می گرفت. اما به علت بروز مشکلاتی مانند جدا شدن لایه های شیشه از یکدیگر و زرد شدن شیشه ها به مرور زمان ، این شیوه لمینیت در اروپا و امریکا منسوخ گردید. لمینت کردن به وسیله طلق PVB مشکلات مرتبط به لمینت رزینی را مرتفع نمود. اما به منظور بهبود بخشیدن به ویژگیهای شیشه های لمینت تحقیقات بر روی میان لایه ها صورت گرفت و منجر به پیدایش طلق های 3D Elastic گردید . این نوع طلق ها نسبت به PVB از قدرت چسبندگی بالاتری برخوردارند و مقاومت بیشتری در برابر گرما، سرما و رطوبت از خود نشان می دهند.

شیشه های لمینت با طلق 3D Elastic شفافیت بالائی دارند و میزان عبوردهی نور در آنها می تواند در حد 09 % هم برسد. دوام بالای این طلق در محیط های مرطوب موجب شده است تا در این گونه شرایط که لبه های شیشه ها پوشانده نشده است از شیشه های لمینیت با طلق 3D Elastic استفاده شود. یکی دیگر از مزایای مهم طلق های 3D Elastic بر PVB سازگاری این طلق با مواد گوناگون است به طوریکه به وسیله این طلق می توان شیشه ها را با موادی مانند پارچه و عکس لمینیت نمود که منجر به تولید شیشه در انواع طرحهای دلخواه با کاربری زینتی و دکوراتیو میگردد.برخی از طرح های شیشه های لمینیت با طلق های 3D Elastic در ذیل آمده است.

مهمترین کاربرد این شیشه لمینت پنجره دوجداره در کرج عبارتند از:

-سلولهای فتو ولتائیک

-کف شیشه ای

-شیشه های عایق صوتی

–درب های ورودی

-دکوراسیون داخلی

–پنجره ساختمانهای تجاری و مسکونی

-انواع شیشه های ایمنی (ایمن در برابر زلزله ، مقاوم در برابر سرقت ، ضد گلوله)